gekke kiwi's - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu gekke kiwi's - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu

gekke kiwi's

Blijf op de hoogte en volg Ilja

28 April 2013 | Nieuw Zeeland, Havelock

waar waren we, o ja chocoladepudding! De eerste avond in dit hostel (Tasman Bay backpackers) beviel zo goed dat we er nog een bij hebben geboekt. Iedereen was gezellig en kletste met elkaar, wisselde ervaringen en tips uit, weer een topavondje. Er waren een paar jongens waaronder 1 Nieuw zeelander (Kiwi) die een tocht van 4 dagen hadden gelopen en nu zich flink gingen bezatten, nou dat hebben we geweten want er ging opeens een broek naar beneden en we zagen meer dan we hadden willen zien! Rare kiwi's.

Relax, take it eeeeeeeasy! Mika zong het al, af en toe moet je relaxen. Dus hop: de stad in en lekker rondstruinen. Op de locale markt rook het zo lekker, we kwamen er al snel achter: Oliebollen? Ja! Een geemigreerde man uit Nederland verkocht daar heerlijke oliebollen met appel, kaneel en nog wat kruiden. HAHA, dat moeten we natuurlijk proberen!

Zullen we vanavond uitgaan in Nelson? Dat is niet een vraag waar ik snel nee op zou zeggen dus hup, stappen! Met een zweed, 2 duitsers en 2 Fransen zijn Marten en ik op stap gegaan en dat was een avond om nooit te vergeten. Zoals Marten en ik wel vaker tegen elkaar zeggen: je had erbij moeten zijn!

En dan toch met een zwaar hoofd van de slechte wijn vanmorgen in de auto naar the golden bay! Het landschap is weer veranderd en weer zien we de prachtigste uitzichten vanaf kronkelweggetjes die ons leiden naar de pupu springs. Het meest heldere water wat je kunt vinden in Nieuw zeeland, we stonden met onze mond open te kijken. WAUW! De weg leidde ons naar het dorpje waar we nu zitten, Havelock. Het hostel hier zag er onwijs dood uit en vies ook, dus op naar de buren en daar weer een mooi bed kunnen scoren. Morgen gaan we naar Picton, we hebben nog geen idee wat we gaan doen!
Toedels!

• 28 April 2013 - 14:15

Lydia:

Halo Ilja Wat een reis. Ik geniet van het verslag. Wat ik steeds van je krijg.tot het volgende verlag.
    kijk er naar uit. groeten denk aan je.