Soccer mania - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu Soccer mania - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu

Soccer mania

Blijf op de hoogte en volg Ilja

25 Januari 2015 | Australië, Phillip Island

Terwijl ik een backup van mijn foto’s maak, kijk ik eens door de collectie. Eerst kom ik foto’s van het zeilen in Nederland tegen en met vrienden tijdens feestjes. Daarna komen de foto’s van schiphol en de eerste dagen en weken van Australie. Ik sta verbaasd, alle kleine avontuurtjes komen weer boven. Ondertussen heb ik alweer zoveel mensen ontmoet.

Het groepje waar we nu mee reizen bestaat uit Nena, Gijs, Casper, Liz en ondergetekende. We hebben 2 weken de tijd om in Melbourne aan te komen en kunnen dus lekker de tijd nemen om alles te zien en doen.

En toen stonden we stil, midden tussen de bergen van de Snowy Mountains zijn er wegwerkzaamheden en moeten we even 10 minuten wachten. Wat een straf, genieten met een muziekje in de persoons camper waarmee we aan het roadtrippen zijn. Vanaf Sydney zijn we richting het Royal National Park vertrokken en vervolgens naar Jervis Bay. De eerste keer was er geen zon en viel het witte strand wat tegen, dat werd nu dubbel en dwars beloond. Inmiddels word ik met de dag bruiner en ben ik nog amper verbrand hier. Zelfs de zonne allergie die me meestal velt heeft hier geen grip op mij.

Maar goed, we dwalen af, na Jervis bay zaten we dus in de Snowy Mountains en gingen we verder op pad naar Melbourne. De meeste dagen proberen we een gratis kampeerplek te vinden door middel van wikicamps en een boek wat dikker is dan de Bijbel. Maar we mogen onszelf ook wel eens verwennen (lees: douchen) en daarbij moet elke 3 dagen de camper aan het infuus gelegd worden voor de koelkast. Daarom in lakes entrance een echte camping opgezocht, genoeg eten en drank ingeslagen en eens een dagje ontspannen op het menu gezet.
Bijna elk dorpje heeft hier een informatiepunt, vergelijkbaar met de VVV, daar maken we vaak gebruik van omdat hier de locals staan die weten wat waard is om te bezoeken en wat niet. Toch was ik zwaar teleurgesteld toen een lieve gepensioneerde man ons vertelde dat we Wilsons prom van hem konden skippen. Gelukkig voor mij ging iedereen toch akkoord om daar heen te gaan, het resultaat was een prachtige dag aan het strand met voetballen, picknicken en Gijs ging zelfs nog wat golven pakken.

Ik heb mijn reisleidersrol nu redelijk losgelaten omdat ik zelf hier al veel gezien heb, dus toen de rest graag naar Phillip Island wou vond ik dat geen probleem. Wel heb ik nog even Elsemiek gesproken omdat ik bij haar thuis nog wat vergeten was en we daar even langs wouden voor een bakje koffie. Uiteindelijk zijn we makkelijk overgehaald om bij haar te lunchen en mochten we zelfs gebruik maken van de WiFi om de klassieker Ajax – Feyenoord te kijken! Dit vooruitzicht zorgde ervoor dan 2 Nederlandse jongens die we uit Sydney kenden in de auto zijn gesprongen vanuit Melbourne om bij ons in de camper het voetbal mee te kunnen kijken. Zoals Elsemiek het al mooi zei: sommige (scheld)woorden had ze al een hele lange tijd niet meer gehoord.

Dan zijn we aangekomen op alweer het laatste stukje van de trip. Ik ben al 8 weken aan het reizen en vandaag is het Australia Day. Helaas blijkt dit niet vergelijkbaar met onze koningsdag te zijn, dus ben benieuwd waar we terecht komen. Nog maar 6 daagjes voordat ik naar Thailand vlieg voor mijn nieuwe avontuur met Carlijn.


  • 26 Januari 2015 - 07:26

    Hans Dekker :

    Leuk verslag weer. Goede reis straks naar Bangkok.
    X

  • 28 Januari 2015 - 15:42

    Arda:

    Wat een reis geweldig dat we dit op afstand mee mogen beleven

  • 12 Maart 2015 - 21:23

    Fred:

    begrijp dat je nu in Thailand bent .kreeg bericht via g.mail maar kan het verslag niet lezen.

    sprak van de week Jennifer , hoorde van haar dat het goed gaat met je.

    heel veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Phillip Island

Ilja

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 43226

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 30 November 2015

Land of Oz

01 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Thailand Travels

12 April 2013 - 14 Mei 2013

Nieuw zeeland ontdekken!

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis, Kenia

Landen bezocht: