Adrenaline rush - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu Adrenaline rush - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu

Adrenaline rush

Blijf op de hoogte en volg Ilja

12 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Blij om Bangkok te mogen verlaten gingen we bepakt naar het treinstation waar we (als echte Nederlanders) veel te vroeg aankwamen. De nachttrein die ons naar Chang Mai zou vervoeren was luxer dan verwacht maar we begrepen maar weinig van de constructie. Gelukkig voor ons, hadden wij een buslading toeristen naast ons zitten met engelstalige begeleiding dus met wat afluisteren begrepen we al snel dat er iemand om 9 uur langs zou komen om de bedden op te maken en hoelaat ze de volgende ochtend weer ingeklapt zouden worden.

Chang Mai was nogsteeds wel een druk stadje maar gemoedelijker en vrijer dan Bangkok. Ons hotel zat wel een eindje buiten het oude centrum maar gelukkig heb ik een dierlijk instinct als het om navigeren gaan en Carlijn het geheugen van een olifant als het om (straat)namen gaat dus samen vormen we een goed duo.

De kookcursus (door BaanThai) is meteen bestempeld tot een van de hoogtepunten van onze reis. De hele dag zijn we in de weer geweest met koken, eten, proeven en genieten. De dames van BaanThai maakte met hun grapjes en Thaise pittigheid er een hele mooie dag van.

En als we het dan toch over eten hebben, wij vielen met onze neus in de boter! Want het 3 daagse bloemenfestijn was in Chang Mai, waardoor we prachtige traditionele dansen hebben gezien en versierde praalwagens.

Als je dan in Thailand bent, moet je Thai boksen gezien hebben, vond mijn collega Jennifer van Artis. Toevallig was er dit weekend een internationaal gevecht en dus zaten we voor een paar euro dan ook echt mee te joelen voor de europese vechters. Opzich allemaal best aaardig maar Carlijn en ik werden pas echt fanatiek toen de vrouwen aan de beurt waren! "Kom op, sneller!" "Ja, nog een keer daar!"

Met de adrenaline nog in ons systeem vonden we het tijd voor een andere Thaise musthave, een massage. Voor 6-7 euro kun je je hier een uur lang laten masseren. Wij kozen voor een massage salon waar ex-gedetineerde vrouwen werken, elk goed voor meer van 180 uur aan massagetraining. Ongelofelijk hoeveel er bij mij kraakte, van maar nek tot rug tot zelfs tenen! En lening dat ik blijkbaar ben, ze boog me alle kanten op.

Ook de zaterdagmarkt is aangedaan. Ons was verteld dat het 1 straat was maar de hele binnenstad stond vol met kraampjeseten, souveniers, kleding en andere snuisterijen. Heel grappig was het om te zien dat de bijgelovige mensen met geld over hun verkoopwaar gaan. Dat brengt geluk.

Omdat we nog een dag "over" hadden, besloten we iets actiefs te doen en te gaan mountainbiken. Een briljante ervaring waar ik zelf niet eens van had verwacht het zo leuk te vinden. Ik ging echt hard die berg af! Adrenaline in elke lichaamscel en dan te horen krijgen: "Dit stukje was om te oefenen, er komen nog veel lastigere stukken aan." Oohh..
Maar het werd steeds makkelijker en onze gids nam ons zelfs op een moeilijkere route mee omdat we zo goed waren. HAHA. (er zijn nu waarschijnlijk 10 mensen die een filmpje ter bewijs willen zien)

Na Chang Mai stond de oude hoofdstad Ayutthaya op ons programma, ook daar gingen we weer heen met de nachttrein, helaas minder ontspannen want 5 uur werden we gewekt. Onze stop kwam er aan. Vreemd genoeg was de receptie van ons hotel toen nog niet aanwezig en hebben we dus op banken buiten wat gedut. Die dag hebben we op fietsen het stadje verkend (ook zeker een aanrader) en die avond de "sunset tour" met de boot gemaakt. Halverwege werden we eruit gegooid bij een tempel. "15 minuten!!!" gebaarde onze schipper. zucht, weer een temp...Heeeee wat is dat? Er lopen 2 mensen met zakjes voorbij waarin vissen en slakken zitten. Ze gebaren dat we mee moeten lopen en terwijl iedereen de tempel ingaat mogen wij een gebed in het Thais opzetten en een zakje vrijlaten in de rivier. Dit moet wel goed zijn voor ons karma!

Na een welverdiende lange nacht rust zijn we vanmorgen naar Kanachaburi gebracht. Eigenlijk stond er kanoën op het programma maar aangezien Annelies hier in de plaatselijke olifantenopvang vrijwilligerswerk doet, gaan we daarom morgen de hele dag olifantjes eten geven en badderen!!

• 12 Februari 2015 - 16:56

Hans :

Zo te lezen genieten jullie volop. Mooi verslag.

Xxxxx
    Pappa

• 12 Februari 2015 - 17:37

Arda:

Wat een belevenissen geweldig om te lezen

• 12 Februari 2015 - 19:52

Lydia Koreman:

Weer zo'n mooi verslag. Geniet er steeds van

• 13 Februari 2015 - 15:13

Gemma:

Zo'n reis vergeet je nooit meer. Wat zien jullie veel. Geniet maar lekker verder.

• 14 Maart 2015 - 14:48

Fred:

dus weer tussen de dieren .