That's alright Bro - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu That's alright Bro - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu

That's alright Bro

Blijf op de hoogte en volg Ilja

04 December 2014 | Australië, Melbourne

De reis naar Melbourne was een bijzondere, er kwamen veel verschillende emoties boven en het duurt gewoon even voordat ik hieraan gewend ben.

In het vliegtuig heb ik al verschillende contacten gemaakt en daardoor werd ik mijn complete rit naar het hostel vergezeld door een motorbikende elektrische zagen jonglerende 50plusser die een boot in Spanje had maar niet kan zeilen en een camper in Melbourne maar niet weet of hij er nog staat. Goed begin zeg ik.

In het eerste hostel was iedereen erg vriendelijk maar het was wel erg groot en ik merkte dat ik een beetje in mijn schulp kroop. De dag daarop genoten van een wandeling in de wijk Fitzroy met een uitzicht vanaf het dak van de bar "Naked for Satan" (aanrader) met iemand uit het hostel en in de middag naar St.Kilda strand alleen gegaan.
Dit strand, het uitzicht en het feit dat ik het water in kon lopen in korte broek zorgde ervoor dat ik me erg gelukkig voelde.

De dag daarop ben ik van hostel verhuisd omdat het toch iets te veel partyscene voor mij had en daarom verblijf ik nu in de Nunnery, welke ik ook hoog aanraad aan iedereen!
Meteen een klik met eigenlijk bijna iedereen en die middag de stadstour genomen met 2 andere van de Nunnery en 1 van mijn "oude" hostel. Het centrum van Melbourne heet het CBD en lijkt wel wat op New York denk ik, het heeft straten van 2 verschillende afmetingen, afhankelijk van oe belangrijk de straat is. De architect heeft hier echt over nagedacht, alles is zo makkelijk te vinden. Ook rijdt er een gratis oude tram rond het CBD die ook de locals veel gebruiken. Na de tour zijn we teruggelopen naar ons favoriete barretje (Section 8) die bijna onmogelijk te vinden is zonder gids maar daardoor vol met locals. Een vriendin van het meisje wat mee was sloot later aan. Ze kwam uit Denemarken en we hadden meteen een leuke klik, helaas vliegt ze morgenavond alweer naar huis.

Die avond verwachtte ik niet zoveel van de plaatselijke Triviant avond maar die bleek enorm gezellig te zijn! Na terugkomst in het hostel werden er wat drankspelletjes gespeeld en hop, terug de stad in.

Vanmorgen vroeg op want de tour door het parlementsgebouw stond op de lijst. Het meisje uit Denemarken vroeg me om 8 uur mee, dus ik ben met broodje in mijn mond uit het hostel gelopen zodat we de tour van 8:30 konden nemen.

Komende dagen ben ik nog in Melbourne, er is nog een hoop te ontdekken. Het is een fijne stad waar mensen erg vriendelijk zijn en zomaar een praatje met elkaar maken zonder elkaar te kennen.

het is toch wel vreemd om weg te zijn zonder echt een doel te hebben en het maakt me ook wel wat onrustig dus ik ga toch wat dingen nu inplannen en wellicht met Kerst al wel werken. Voor de rest, ik weet dat het daar erg koud is, dus ik zal extra veel foto's plaatsen met de zon erop, want wij hebben hem hier ;)



  • 04 December 2014 - 07:54

    Yvonne:

    Klinkt goed Ilja! Die tram is inderdaad leuk, wij hebben er ook in rond gereden toen wij met Marten in Melbourne waren. Wij hebben er ook lopen dwalen door een mooi park, maar daar weet ik de naam niet meer van. Stond een mooie fontein in waar net een bruidsreportage werd gemaakt.
    Ik vond het centrum met al die enorm hoge gebouwen wel wat overweldigend. Geef mij maar een wat minder hectische omgeving.
    Het begin klinkt in ieder geval goed!

  • 04 December 2014 - 08:59

    Hans:

    Fijn Ilja om al een bericht van je te lezen. Ben benieuwd naar je foto's.
    Ja, hier is het koud. Overdag rond het vriespunt en in de nacht wat kouder.

    Xx

  • 04 December 2014 - 19:06

    Arda Dekker:

    Vandaag deed de kachel het niet in de oase en het is hier rond het vriespunt dus ik benijd je wel

  • 04 December 2014 - 20:48

    Fred:

    heeee Ilja

    zo te lezen vermaak je je wel.
    ben nu al benieuwd naar je volgende verslag verslag.
    groetjes

  • 06 December 2014 - 23:29

    Lisa-Linn:

    leuk geschreven Ilja! :D geniet er van daar!

  • 12 December 2014 - 21:16

    Sascha:

    Hey il! Ik heb eindelijk je waabenjenu gevonden ( je hebt ook zo'n verwarrende/moeilijke naam uitgekozen :P) Ik heb deze maand eens voor de grap mee gedaan aan de staatsloterij, me voorgenomen op visite te komen als ik genoeg geld won. Ik heb nu al 7,50, gaat de goeie kant op! ;)
    tot snel <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Ilja

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 43249

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 30 November 2015

Land of Oz

01 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Thailand Travels

12 April 2013 - 14 Mei 2013

Nieuw zeeland ontdekken!

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis, Kenia

Landen bezocht: