een beetje verliefd! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu een beetje verliefd! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu

een beetje verliefd!

Blijf op de hoogte en volg Ilja

16 April 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ik ben een pen vergeten, dat komt opeens in me op. Nadat ik alle pracht en praal van de airbus A380-800 in me heb opgenomen wordt ik me opeens bewust van die pen. Maaaaar, niet getreurd want in het vliegtuig is een stopcontact voor iedere stoel dus ik kan gewoon op mijn volle mobiel typen.

Wat een vliegtuig... Nee cruiseschip eigenlijk, dat is een betere beschrijving. Door de 2 verdiepingen, warme doekjes bij binnenkomst en keuze uit 200 films en series kun je dit niet vergelijken met de Ryanair of easyjet die vele van ons kennen. Groot baalmoment is wel dat de Wi-Fi (!) aan boord het niet doet, vreselijk! ;)

Na Dubai en Bangkok hebben we nog een tussenstop bij Sydney. Dit vliegveld is niet groot maar wel nieuw, gezellig en niet te druk. Hop, 2,5 uur naar Christchurch en het zit erop! Het valt tegen kan ik zeggen, ik wil douchen, slapen, bewegen! Maar het is elk uur vliegen weer waard!

De temperatuur, de kleuren, de geluiden en geuren. Overal kan ik van genieten. Het hostel in Christchurch was een fantastisch begin van deze reis, heel schoon en luxe met vriendelijke mensen en een heerlijk bed. Christchurch zelf is nog aan het opbouwen, dat is duidelijk te zien. Prachtige kathedralen worden omhoog gehouden met steunpilaren en het hout van oude gebouwen kraakt gevaarlijk. Het park/botanische tuin van christchurch is er een om nooit te vergeten! Awesome! Na alles opnieuw ingepakt te hebben bij mijn hostel buiten de stad voelde mijn tas alleen maar zwaarder en begon ik aan een tocht van 40 minuten naar het centrum om de bus te pakken. Nou heb ik een hekel aan te laat komen en liep ik flink door en duidelijk werd dat mijn lichaam dit (nog) niet gewend is. Dat gaat wat worden aangezien christchurch nog lekker plat is. Gelukkig kan ik straks 2 kilo aan stroopwafels en drop achterlaten in dunedin bij Marten ;)

De reis naar Dunedin was erg leuk om te doen, er is een groot gedeelte plat geweest en opeens kwamen de bergen in zicht, daarbij werd het ook nog eens donker en kwamen de eerste sterren tevoorschijn wat een indrukwekkend gezicht was. Dunedin zelf is erg gaaf, hele relaxte stad en universiteit met vele nationaliteiten. Sommige straten zijn niet prettig te lopen met een backpack, ze zijn onwijs steil!

Tja, en dan komt het stukje verliefd... Rustig maar Marja, Evelien en al die andere die me meteen willen bellen, ik ben verliefd op het land ;-) het is het eerste land waar ik me helemaal op mijn gemak voel, ben benieuwd hoe ik er over een tijdje over denk maar nu is het echt mijn ding!

  • 16 April 2013 - 08:22

    Hans Dekker:

    Mooi verslag van een verre reis.

  • 16 April 2013 - 11:31

    Evelien:

    Ik had je nummer al ingetoetst.. Maar over deze nieuwe liefde hebben we het nog wel een keer ;) Klinkt goed il! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen..

    Liefs!

  • 17 April 2013 - 07:07

    Ben:

    Hai Ilja,

    Prachtig verslag.Ik ben benieuwd naar de rest van de reisverslagen. Ik hoop er ooit te komen.
    Maar dat zal nog wel ff duren.
    Ik moet nu volstaan met jouw verhalen.
    In juli komen 2 Nieuw-Zeelandse nichten en hun echtgenoten naar Nederland.
    Mocht je bij toeval een lid van de Familie Melchers tegenkomen dan heb je kans dat dat familie van mij is.

    Groetjes en veel plezier van

    Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 43259

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 30 November 2015

Land of Oz

01 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Thailand Travels

12 April 2013 - 14 Mei 2013

Nieuw zeeland ontdekken!

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis, Kenia

Landen bezocht: