Daar had je niet aan gedacht he? - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu Daar had je niet aan gedacht he? - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Ilja Dekker - WaarBenJij.nu

Daar had je niet aan gedacht he?

Door: Ilja Dekker

Blijf op de hoogte en volg Ilja

15 Augustus 2014 | Nederland, Leiden

Een uitstapje naar de stad duurde iets langer toen ik stopte bij de reiswinkel. Met redelijk wat zelfvertrouwen loop ik de JoHo binnen. De JoHo is een reiswinkel gericht op jongeren, je kunt er verzekeringen afsluiten, spullen kopen, reisgidsen lezen en medewerkers vragen stellen over je stage, wereldreis, vrijwilligerswerk en noem maar op. Ik blader wat in de "Oceanië" map en zie een hoop informatie staan waar ik nog niet bij had stil gestaan. Moet ik bijvoorbeeld 3 maanden bij dezelfde werkgever werken om in aanmerking te komen voor een 2e jaars visum? Zijn er vaccinaties nodig voor australie? Ik dacht van niet maar hier staat een afkorting die ik niet begrijp dus misschien toch even verder lezen. Mijn zelfvertrouwen krijgt pas echt een deuk als ik de verkoopster wat vraag over reisverzekeringen. Ben ik van plan om langer dan een jaar weg te blijven? Schrijf ik me uit bij de gemeente? Is mijn zorgverzekering dan nog wel geldig en had ik er ook over nagedacht dat ik voor die vaccinaties nu al moet gaan informeren omdat sommige meerdere malen moeten met weken ertussen?

Het duizelt even, ik dacht dat het allemaal nog best lang duurde, tuurlijk ik moest mijn huisje opzeggen en iets regelen voor de kat maar oeps, dit is geen maandje weg. Nu is de lijst aangevuld met uitzoekwerk en de aardige verkoopster stelt voor dat ik beter lid kan worden zodat ik alle informatie nog eens rustig op internet kan nalezen. (Ik besef me dat dit klinkt als een verkooptruc maar ik was al vaker op de site geweest en hij kan nog handig van pas komen voor werk zoeken en dergelijke). Ook geeft ze me een lijst mee van dingen waar ik aan moet denken om mee te nemen en te regelen. Mijn ogen schieten er even snel overheen, veel spulletjes klinken logisch of juist nutteloos en ik besef me dat ik hier mijn eigen lijst van moet samen stellen. Ik zucht, maar niet van vermoeidheid of wanhoop, nee van opwinding. Want als ik dit allemaal nog mag gaan regelen, dan zijn die overige 107 dagen zo voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Ilja

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 2540
Totaal aantal bezoekers 43265

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 30 November 2015

Land of Oz

01 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Thailand Travels

12 April 2013 - 14 Mei 2013

Nieuw zeeland ontdekken!

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis, Kenia

Landen bezocht: